【第101回】2021年02月20日(土)

 

2021年02月20日(土)

Saturday 20 February 2021

第101回例会

101th meeting 

※メンバーのプライバシーに配慮し、人物が特定しうる写真にはぼかしを入れています。



2020.02.20 TRTMC 101 Report



The 101st Tokyo Rainbow Toastmasters Club Meeting was called to order by VP G-san.

Today, we were joined by three guests, Tf-san, Ge-san, and S-san.

This evening’s Toastmaster of the Evening (TMOE) was TM Ts-san.

101回東京レインボートーストマスターズクラブミーティングは、副社長のGさんから注文を求められました。

本日は、Tfさん、Geさん、Sさんの3名が参加しました。

今夜のトーストマスターズオブザイブニング(TMOE)はTMTsさんでした。



TMOE Ts-san reminded the club that it has been exactly one year since our final physical meeting as TRTMC. Ts-san noted that this was a bittersweet realization, owing to the wonderful opportunity that our club has been able to have attendance by those abroad, while at the same time, we have not been able to experience the physical atmosphere that comes from meeting altogether in one room. Ts-san ended on a positive note, hoping that we’ll be able to continue with our “hybrid” meetings soon.

TMOE Ts-sanは、TRTMCとしての最後の物理的な会議からちょうど1年が経過したことをクラブに思い出させました。ツさんは、私たちのクラブが海外の人々に参加することができたという素晴らしい機会のおかげで、これはほろ苦い実現であると同時に、私たちが会うことから来る物理的な雰囲気をまったく体験することができなかったと述べました1つの部屋で。 Tsさんは、「ハイブリッド」ミーティングをすぐに継続できることを期待して、前向きな姿勢で終了しました。



Our Word of the Evening (WOTE) this evening was introduced by Guest Tf-san as “Euphoria” or “幸福感” in Japanese. 

今晩の私たちの夕べの言葉(WOTE)は、ゲストTfさんから日本語で「ユーフォリア」または「幸福感」として紹介されました。



Today’s Timer was TM Tk-san, the Vote-counter was TM L-san, the Ah-counter was TM K-san, and the Grammarian was TM Tk-san, performing a double-role.

今日のタイマーはTMTkさん、開票はTM Lさん、AhカウンターはTM Kさん、文法家はTM Tkさんで、二役を演じました。



Our unique TRTMC session, “Rainbow Moment of the Week” was led by TMOE Ts-san, who spoke about the new LGBT movie from Taiwan, “Your Name Engraved Herein.”

私たちのユニークなTRTMCセッション「RainbowMomentof the Week」は、台湾の新しいLGBT映画「君の心に刻まれたここ」について語ったTMOETsさんが主導しました。



Another unique session of our TRTMC, “5 Minute LGBT Lecture,” which was presented by TM Av-san on the very interesting topic of “Evolutionary Origins of Homosexuality,” which – while scientific – was presented very comprehensibly and taught us all about the hypotheses around the importance and prevalence of Queer people in a mostly hetero-normative world.

私たちのTRTMCのもう1つのユニークなセッション、「5 Minute LGBT Lecture」は、TM Avさんによって、「同性愛の進化的起源」という非常に興味深いトピックについて発表されました。ほとんど異性愛規範の世界におけるクィアの人々の重要性と普及に関する仮説。



We listened to three fantastic speeches this evening by our new member, TM Ak-san, C-san and G-san.

私たちは今晩、新しいメンバーであるTM Akさん、Cさん、Gさんによる3つの素晴らしいスピーチを聞きました。



Today’s TableTopics session was led by TM U-san, on the topic of “Valentines Day.”

今日のTableTopicsセッションは、「バレンタインデー」をテーマにしたTMUさんが主導しました。


The General Evaluation was presented by TM D-san, all the way from South Africa!

一般評価は南アフリカからずっとTMDさんによって発表されました!


The meeting ended today on a successful note, with the award for TableTopics going to K-san, the award for the Evaluation going to Ts-san, and finally but certainly not least, the award for the best Prepared Speech going to a very much deserving Ak-san!

ミーティングは本日、​​TableTopicsの賞がKさんに、Evaluationの賞がTsさんに、そして最後に大事なことを言い忘れましたが、最高の準備されたスピーチの賞が非常に多くの賞を受賞し、成功裏に終了しました。 Akさんに値する!


Congratulations everyone!

みなさん、おめでとうございます!


We hope that our guests enjoyed this meeting with us and we are looking very much forward to the next “century” of TRTMC meetings!

ゲストがこの会議を楽しんでくれたことを願っています。次の「世紀」のTRTMC会議をとても楽しみにしています。


Report prepared by TM D-san

TMDさんが作成したレポート