【第102回】2021年03月06日(土)

 

2021年03月06日(土)

Saturday 06 March 2021

第102回例会

102nd meeting 

※メンバーのプライバシーに配慮し、人物が特定しうる写真にはぼかしを入れています。




The 102nd Tokyo Rainbow Toastmasters Club Meeting was called to order by VP G-san.

Today, we were joined by 1 guest, TM H-san.

T-san had her induction ceremony today as well.

This evening’s Toastmaster of the Evening (TMOE) was TM C-san.

102回東京レインボートーストマスターズクラブミーティングは、副社長のGさんから注文を求められました。

本日は、TMHさん1名が参加しました。

Tさんは今日も入会式を行いました。

今夜のトーストマスターズオブザイブニング(TMOE)はTMCさんでした。


Our Word of the Evening (WOTE) this evening & Ah-counter was handled by A-san, performing a double-role.

Today’s Timer was K-san, the Vote-counter was T-san. the Grammarian was TM L-san.

Our unique TRTMC session, “Rainbow Moment of the Week” was led by T-san, who started with a movie he wanted to watch.

今晩の私たちの夕方の言葉(WOTE)とAh-counterAさんによって処理され、二重の役割を果たしました。

今日のタイマーはKさん、開票はTさんでした。文法家はTMLさんでした。

私たちのユニークなTRTMCセッション「RainbowMomentof the Week」は、見たい映画から始めたTさんが主導しました。


There was no 5-mins LGBT lecture today.

今日は5分間のLGBT講義はありませんでした


We listened to three fantastic speeches this evening by our new member, TM G-san, U-san and A-san. I personally found A-san icebreaker speech to be hilarious!! ^O^

今晩、新メンバーのTM Gさん、Uさん、Aさんの3つの素晴らしいスピーチを聞きました。個人的には、あさんの砕氷船のスピーチがおもしろいと思いました! ^ O ^


Today’s TableTopics session was led by TM A-san, on the topic of “Big changes.” As an introduction, she mentioned that she decided to change her job!

今日のTableTopicsセッションは、「大きな変化」をテーマに、TMAさんが主導しました。はじめに、転職を決意したとのことでした!


The General Evaluation was by me, A. 


It seems that A-san was quite distressed to realize that he need to handle 2 roles simultaneously. I did not introduce him in Japanese in the helper report session. As a result, he didn’t have the chance to report the Word of the evening counts! >,<

一般評価は私、アによるものでした。 Aさんは2つの役割を同時に処理する必要があることに気づき、かなり苦しんでいたようです。ヘルパーレポートでは日本語で紹介しませんでした。その結果、彼は夕方の言葉のカウントを報告する機会がありませんでした! ><


The meeting ended today on a successful note, with the award for TableTopics going to C-san, the award for the Evaluation going to C-san, and finally but certainly not least, the award for the best Prepared Speech going to a very much deserving G-san!

ミーティングは本日成功裏に終了し、TableTopicsの賞はCさんに、評価の賞はCさんに、そして最後に重要なこととして、最高の準備されたスピーチの賞は非常に多くの賞を受賞しました。 Gさんにふさわしい!


Congratulations everyone!

みなさん、おめでとうございます!


We hope that our guest enjoyed this meeting with us and we are looking very much forward to the next, almost Spring!, TRTMC meetings!

ゲストがこのミーティングを楽しんでくれたことを願っています。次のほぼ春のTRTMCミーティングをとても楽しみにしています!


Report prepared by TM A-san