【 第114回例会】2021年09月04日(土)

 

2021年09月04日(土)

Saturday 04 September 2021

第114回例会

114th meeting 

※メンバーのプライバシーに配慮し、人物が特定しうる写真にはぼかしを入れています。


今回は第114回目の定例会で、Zoomで開催されました。ゲストはいませんでした。

例会は定刻通りに始まり、15分ほど早く終了しました。その後、メンバーはブレークアウトルームでの少人数の会に参加し、20時半頃まで気軽におしゃべりを楽しみました。

TMOEALさんは、例会がスムーズに進むように配慮し、参加者全員に励ましの言葉をかけました。

 Aさんが選んだ「季節はずれ」という「今日の言葉」は、何人かのメンバーが使うことができました。

計時係は新メンバーのHさん。Kさんは、投票係と文法係の二役をこなし、発言に注目して、説明的な表現や面白い言葉の例を見つけていました。また、Lさんは「あーカウンター」を担当しました。

 「今週のレインボー・モーメント」は、「今夜の言葉」の担当でもあるAさんが中心となり、LGBTQ+に特化したものから一般的なものまで、メンバーの生活の中での心温まる面白い小ネタを共有する機会となりました。

 5分間LGBTQレクチャー」はCさんが行い、LGBTQ+のデート/ロマンスゲームの中でも「セクシー」な4つのゲームを紹介しました。

 テーブル・トピックスはYさんが担当し、秋と満月をテーマに、「今夜の言葉」を使う機会を多く設けました。

 また、Tさん(論評者:Akさん)とToさん(論評者:Uさん)の2名が準備スピーチを行いました。

 いつも通り、楽しくて面白いミーティングでした。

 

 

TRTMC Meeting Minutes: September 4, 2021

 

Compiled by C-san (GE)

 This meeting was the 114th regular meeting, and was held on Zoom. No guests were in attendance. 

 The meeting started on time and ended about 15 minutes early, after which members joined breakout rooms to chat casually until around 8:30pm. 

The TMOE, Al-san, ensured the meeting proceeded smoothly and provided encouraging feedback to all participants. 

 The word of the evening, chosen by A-san, was unseasonable/季節外れ and several members managed to use it. 

 The timer was new member H-san. K-san took a double role as vote counter and grammarian and paid close attention to what was said to identify descriptive phrases and other interesting examples of language. L-san was the ah-counter. 

The Rainbow Moment of the Week session was led by word-of-the-evening selector A-san, and provided an opportunity for members to share heartwarming and interesting little tidbits from their lives - both LGBTQ+-specific and general. 

The five-minute lecture was presented by C-san, who introduced the club to four “sexy” LGBTQ+ dating/romance games.

 The Table Topics session was led by Y-san, who chose the theme of autumn and the full moon, and provided many opportunities to use the word of the evening. 

There were two prepared speeches at the meeting, delivered by T-san (evaluated by Ak-san), and To-san (evaluated by U-san). 

 Overall it was an enjoyable and interesting meeting, as usual!