【 第115回例会】2021年09月18日(土)

 

2021年09月18日(土)

Saturday 18 September 2021

第115回例会

115th meeting 

※メンバーのプライバシーに配慮し、人物が特定しうる写真にはぼかしを入れています。



今回の例会は第115回目の定例会で、Zoomで開催されました。2名のゲストが出席されました。


秋ですね。9月18日(土)に開催された第115回例会では、外は豪雨に見舞われました。しかし、雨にも負けず、素晴らしいスピーチと温かくフレンドリーな会話を楽しみました。


今回のミーティングは、時間通りに始まり、時間通りに終わり、その後は分科会に分かれて歓談しました。


今夜のスピーチは、TさんとYさんが担当しましたが、お二人ともご自身の経験を交えながら、素晴らしいスピーチをしてくださいました。認知症は高齢者の神経疾患であり、加齢に伴う神経衰弱を防ぐためにはどうすればよいかを学びました。また、合気道の経験についても学びました。


「今夜の言葉」は、Hさんの「一転して」でした。これはとても面白い言葉で、みんな楽しく使っていました。特に合気道では、流れるような技で自信を持って相手を逆転することができるので、この言葉は適切だと思いました。


論評者のTさんとLさんは、うまくいった点と改善点の両方を上手に拾ってくれました。特にクラブのコンテストでは、とても小さなポイントが大きな意味を持つことがあります。


全体的には楽しいミーティングだったと思います。次の例会も楽しみにしています。


Compiled by C-san (GE)


This meeting was the 115th regular meeting, and was held on Zoom. Two guests were in attendance. 


Happy fall! Around this time is typhoon season, and on our 115th meeting on Saturday, September 18th, we had torrents of rain raging outside. The rain didn’t dampen our spirits though—we enjoyed some great speeches and warm and friendly conversation.


The meeting was very timely—we started on time and ended on time, and afterwards, made breakout rooms and enjoyed chatting together.


Tonight’s prepared speeches were from T-san and Y-san, both of whom did an excellent job, sharing their life experiences with the group. We learned about dementia, a neurological disorder that affects the elderly and what were some tips in preventing neurological decay as we age. We also learned about experiences with aikido.


Tonight’s Word of the Evening was “in a complete turn,” or 「一転して」by H-san. This was a really interesting phrase, and everyone had fun using it. I found this especially appropriate in the context of aikido, where you can “turn about” your opponent with fluid and confident moves.


Evaluators T-san and L-san did a good job of picking up both things that went well and items for improvement. Especially when it comes to club contests, sometimes very small points count for a lot!


Overall, it was a great meeting. Looking forward to the next.